Santiago 2016 - Reisverslag uit Clermont, Frankrijk van Bob Velthoven - WaarBenJij.nu Santiago 2016 - Reisverslag uit Clermont, Frankrijk van Bob Velthoven - WaarBenJij.nu

Santiago 2016

Blijf op de hoogte en volg Bob

03 Mei 2016 | Frankrijk, Clermont

7e dag : viering 1mei ifranktijk houdt in ; alle winkels en restaurants na 12.00 gesloten . Wel in bijna elk drop kermis.in totaal 110 km gefietst. Elk dorp waar we doorheen fietsten stonden rond de kerk bloemstalletjes. Overnacht bij een gastheer die voor ons wel een restaurant kon regelen. Stempel van het huis gekregen . Bij kerken lukt dat bijna niet ; reden de meesten zijn gesloten vanwege diefstal !!! .8e dag : weer met mooi weer gestart richting Chartres . Historisch met een grote Kathedraal die op dot moment gerestaureed word . We fietsen langs veel kastelen die Allen gesloten zijn of in prive bezit zijn dus niet toegangkelijk.slaapplaats op een boerderij Cloyes . gastvrouw heeft ons opgehaald vanaf het kerkplein .inkopen gedaan en lekker op de boerderij gegeten . Chambre d.hote kosten 50 euro incl. Ontbijt voor 3 personen. Vandaag 105 km gefietst. 9e dag . In stralend weer richting Tours . Zelfde verhaal veel kerken en kastelen gesloten . Hebben vandaag voor de eerste kerk een medepelgrim uit Nederland ontmoet . Een dame uit Haarlem die de tocht in +/- 6 etappes de tocht wil doen ( op de fietst ! ) aangekomen in Rochecorbon werden we ook weer opgehaald door onze gastheer . Zijn schitterend huis stond op een heuvel die voor ons alleen per steile trap bereikbaar was ( fiets mee sleurend ) inkopen gedaan , lekker op zijn terras met mooi uitzicht gegeten , nu douchen en voetbal kijken met een biertje . Einde tocht 1e boekje Haarlem-Tours . 95 km gereden en morgen start 2e boekje ; Tours -Pyreneeën .

• 03 Mei 2016 - 21:35

Bou :

Hoi Bob,

Jullie schieten al een eind op. Hoe zit het met jullie fietsen. Blijft het materiaal heel?
    Hoeveel km staat er nu op de teller?
    Zaterdag een gedenkwaardige dag voor Anja. 65 jaar. weer een mijlpaal.
    Succes verder.
    Gr. Bou

• 03 Mei 2016 - 22:32

John:

Hallo guys,

wat een mooie verhalen en wat gaan jullie snel zeg. Hoe zit met met de spieren gaat alles goed, zijn het al staalkabels? Veel plezier en mooi weer op komst dus nog meer genieten.

Ultreia en bon camino

John en Liesbeth

• 04 Mei 2016 - 12:18

Ria:

Hallo mannen

Jan belt mij wel maar vind het wel leuk dat ik het op papier zie. Leuk hoor Bob en jullie gaan zeker snel.
    En het weer word ook beter maar hier ook lekker zonnetje hebben we vandaag.
    Veel plezier en kijk uit naar je volgende verslag.

Kuskus, Ria

• 04 Mei 2016 - 15:19

Jacob En Gerda Uittenbogaard:

Hoi Bob en vrienden,

Wat een geweldige tocht Bob, jullie maken leuke, gezellige dingen mee,
    ik ben bijna jaloers, alleen dat vele fietsen in de regen bevalt me niet, maar
    nu hebben jullie wel mooi weer gelukkig.
    Nog heel veel plezier, en tot het volgende verhaal.
    groetjes Jacob en Gerda

• 04 Mei 2016 - 18:23

Elly Hulsebosch:

Hoi Jan en vrienden,
    Ik vind het onwijs stoer en zeker het fietsen van afgelopen week in weer , wind en hagel. Heb aan jullie gedacht hoor! Leuk dat wij jullie op deze manier kunnen volgen.Maar na regen komt zonneschijn he. Hou vol he en succes met de volgende etappes.
    Lieve groet Elly

• 04 Mei 2016 - 21:22

Pauline:

hallo Jan, Bob en Nico
    Het gaat hard zo... en het weer gaat nu opknappen, chapeau voor jullie prestatie van afgelopen week doorweekt en maar stoer doorgaan.heel veel plezier en veel succes
    Groetjes Leon en Pauline

• 05 Mei 2016 - 08:40

Ron Nulkes:

Jan, Bob en Nico,
    Wat een ontzettend leuke actie om een fietstochtje te gaan doen :).
    Respect, ik hoop dat het goed gaat, en met jullie verslag wordt al duidelijk dat het een succes is. Veel mooie dingen te zien, en gastvrijheid. Voorspoedige voortzetting van de reis gewenst.

• 05 Mei 2016 - 11:26

Aart De Jong:

Heren,

Vanuit een (nu) zonovergoten Noordwijkerhout wil ik jullie graag mijn diepe RESPECT overbrengen. Daarmee bedoel ik jullie eerste week met veel regen en een straffe wind. Ik weet niet wat ik zou hebben gedaan in die omstandigheden. Dit buiten het gegeven of ik dit überhaupt zou ondernemen. Gelukkig fietsen jullie nu ook in een zonnetje en de voorspellingen zijn gunstig. Nog vele mooie dagen toegewenst met heel veel bezienswaardigheden. Op naar de Pyreneeën met mooie tochten langs en over Berg en Dal. In ieder geval heel veel plezier met elkaar! Nogmaals Chapeau!

Groetjes Aart (en van Willy natuurlijk)

• 05 Mei 2016 - 14:47

Trees En Jan Van Schooten:

Bonjour Jan, Bob et Nico,
    Jullie gaan goed en nu lekker snel, met gelukkig beter weer...!
    Wij reizen zondagmorgen vroeg af naar ons huis op Barbet in Lombez, vlakbij Auch de hoofdstad van de Gers.
    Op die route naar ZuidWest Frankrijk gaan jullie volgens ons ook, wellicht kunnen wij jullie ergens onderweg opzoeken en eventueel wat spullen uit NWH voor jullie meenemen of zelfs mee terugnemen ...?
    Laat even weten of jullie dat ook leuk vinden en waar jullie dan ongeveer zitten?
    Salut et au revoir,
    Trees & Jan

• 05 Mei 2016 - 20:17

Nico B.:

Beste pelgrims.....
    Heel nauwgezet lees ik uiteraard al jullie verslagen, geniet met volle teugen en begrijp daardoor dat de franse grens al rap naderbij komt. Het zal daarom goed doen dat ik, ondanks nul uren Franse les, maar gewoon erg pienter op te letten toch wat basisbegrippen "La plus belle langue" aan kan reiken.....waar jullie dan de komende weken weer je voordeel mee kunnen doen.
    Daar komt het:
    Cafe noir....is koekje; petit four.....grote koek; peignoir......nachtportier; trottoir....is in het Nederlands een fietspad en wanneer je eens een hotelletje achteraf treft, met bv veel paarsfluwelen gordijnen....is het raadzaam om te vragen je avondeten ".....au bain Marie...." geserveerd te krijgen.....wordt het een stuk gezelliger door! Oh ja tot slot, de tijd voor jullie fietsers is natuurlijk beperkt....iedere keer wanneer je ergens afscheid neemt schreeuw je : "......Arriverdercie......! dat zal erg veel indruk maken!
    Veel succes, ook met de cursus.
    .....a demain!

Groet Atie en Nico