Santiago2016 - Reisverslag uit Sahagún, Spanje van Bob Velthoven - WaarBenJij.nu Santiago2016 - Reisverslag uit Sahagún, Spanje van Bob Velthoven - WaarBenJij.nu

Santiago2016

Blijf op de hoogte en volg Bob

16 Mei 2016 | Spanje, Sahagún

Dag 22 ; gisteravond (zondag ) na een goed Diner ( compleet voor 7€) heeft onze gastheer een demonstratie gegeven hoe wijn in het verleden werd gemaakt . Een soort van hefboomconstructie midden in de eetzaal . Een soort pers die door mensen werd gebruikt wat veel energie kost . Daarna werden we naar een ondergrondse wijnkelder gebracht ( een oude romeinse kelder uit 1400 ) zeer Joel en met 12 vaten oude wijn en +/- 150 Flessen rode wijn . Hier kregen we weer een demonstratie en een zeer Klein glaasje wijn. Vandaag gefietst naar Sahagun , 92 km. Slapen in Auberge Viatoris voor 21.50 € incl diner ( weer met alles erop en eraan ) en ontbijt .Joachim en ik reden voor uit en daardoor zijn we Jan en Nico kwijtgeraakt .geen probleem hebben telefonisch afgesproken waar we elkaar weer zonder ontmoeten . Mooie schoen slaapplaats . Vandaag de hele Dag in de zon gefietst . Veel Pelgrims te voet ,weinig fietsers .

• 16 Mei 2016 - 22:29

Trees & Jan Van Schooten:

Bonjour Jan, Bob et Nico,
    Geweldig wat jullie na ons bezoek vorig week zondag in Labouheyre alweer gefietst hebben.
    Wij volgen jullie via de St. Jakobsroutegids en zien jullie op die manier echt een gigantische prestatie leveren! Nog 425 km te gaan, dat moet te doen zijn deze week...!
    Op jullie vuilniszak met spullen moeten jullie, dan nog wel zo'n drietal weken wachten.
    Het zal jullie een rotzorg zijn na deze barre fietstocht.
    Veel succes nog en alvast van harte gefeliciteerd,
    groeten uit een zonnig Barbet,
    Trees & Jan

• 18 Mei 2016 - 22:34

Jacob En Gerda Uittenbogaard:

Mooi verhaal weer Bob, en weer heel wat kilometers afgelegd, nu gelukkig in het zonnetje.
    Wat een prijzen betalen jullie voor de logies en ontbijt/diners, jullie komen rijk terug met zulke
    kleine uitgaves. Succes weer met de volgende etappe groet Jacob en Gerda