Santiago2016 - Reisverslag uit Melide, Spanje van Bob Velthoven - WaarBenJij.nu Santiago2016 - Reisverslag uit Melide, Spanje van Bob Velthoven - WaarBenJij.nu

Santiago2016

Blijf op de hoogte en volg Bob

21 Mei 2016 | Spanje, Melide

Dag24;op weg naar Fonferada , na een gezellige ( met live muziek , 2 spaanse zangers met Hun gitaren) diner .80 km met diverse klimmen van 2 tot 20 km en van 6 tot 12 % . Samen gefietst met onze duitse medepelgrim . Onderweg veel wandelende Pelgrims maar ook veel Pelgrims die volgende Santiago per taxi of bus doen . Met name Koreaanse Pelgrims die in de taxi of bus stappen , veel rode wijn drinker en alrijd sneller op de plek van be stemming zijn Dan wij ? Op top Cruz de Ferro op een hoogte van 1504 meter foto,s gemaakt en even stil gestaan bij alle emotionele herinneringen die daar rond de paal rondliggen . Briefjes , foto,s , stenen met tekst , kettingen etc etc. ook wij hadden onze momenten .daarna een steile afdaling naar Astorga , museum van A Gaudi bezocht . Zeer indrukwekkend . Grote Kathedraal bezocht en 2e beekjes stempelsgekocht (1.50€) in Pelgrims albergue geslapen , San Nicolaas , kosten : vrijwillge bijdrage . Was een koude Lange Dag. Dag 25 ; 60 km gefietst richting Cabriero .veel klimmen tussen 5 en 9% naar top op 1300 meter .veel Pelgrims ontmoet .zon en kou . Na een Lange afdaling geslapen in een Albergue op 1100 meter hoogte , zon en man tegelijk gezien rond 10 uur s,avonds.schone 8 persons kamers , samen met 4 Koreaanse dames !!!. S.avonds Voetbal finale bekeken en gegeten in een cafe waar we de pinda,s op de grond konden gooien .Dag 26 ; 70 km op de fiets naar Portomarin.goed geslapen , nico helm verge ten !! Mooi oude kerk op 1335 hoogte. 5 klimmen tot 9 % en een afdaling van 12 km !!! ( 12 km in 11 minuten !) verder een eentonige Dag wel Mooie stempels en 28 graden .mooie Alnergue , afscheid genomen van onze duitse vriend. Lekker gegeten met 3 Flessen wijn en een brandy .( e.mail uitgewisseld ) Dag 27 ; Ontbeten met Joachem , Nico fietssleutel kwijtgeraakt , lag in prullebak !!!!????. Veel lopers .koud en winderig 15 graden .nu aangekomen in Melide met nog ongeveer km naar Santiago .bij Rio Pambre preciies 2500 km gefietst . Op naar de Finale .

• 21 Mei 2016 - 16:58

Tijm:

Hallo opa jan.

Ik vind dat je lang weg ben maar gelukkig kom je dinsdagavond thuis en al die zijn erg foto's leuk.
    Ik hoop dat je het leuk vind en plezier heb.

Gr tijm

• 21 Mei 2016 - 23:55

Yvonne:

He Bob het eind is in zicht,Wij gaan nu deze week naar Spanje , maar dan ons laten verwennen.Met de band checkpoint mee,Ik vind het een hele prestatie wat je hier neerzet,