Santiago2016 - Reisverslag uit Hospital de Órbigo, Spanje van Bob Velthoven - WaarBenJij.nu Santiago2016 - Reisverslag uit Hospital de Órbigo, Spanje van Bob Velthoven - WaarBenJij.nu

Santiago2016

Blijf op de hoogte en volg Bob

17 Mei 2016 | Spanje, Hospital de Órbigo

Dag 23 . Vandaag had ik(Bob) dikke benen , oftewel gisteravond toch te veel wijn , bier en sangria op . Ik was niet vooruit te branden . Vandaag ging de fietstocht naar Hopital de Orbigo ongeveer 93 km. Veel zon wind in de rug en zeer eentonig fietsen . Onderweg steeds meer Pelgrims , voornamelijk te voet . Gisteravond ook weer wat bekende ontmoet , gezellig verhalen uitwisselen. In Leon de kathedraal bezocht en stempel gehaald . Overnachten in een Aubergue waar de kosten 9€er persoon zijn en voor het diner en ontbijt een vrijwillge bijdrage wordt gevraagd. Schone kamer voor 8 personen en 2 douches en toilet ten . Lakens en defense incl. het is hier alles vegetarisch. Onderweg 2 klimmen tot 5 en 7% en 1 Lange klim van 8 km tot 6%.

• 17 Mei 2016 - 19:12

Jaap De Moor:

Hoi heren,
    Gaat toch wel lekker zo; nog even klimmen en volhouden en de eindzege is in zicht.
    Volgend jaar nog een keertje te voet of op de motor?
    Afijn, ik geloof van harte dat jullie met compleet gereinigde zieltjes zullen terugkeren.
    Maar dan wel die nonnetjes en zustertjes met rust laten, hè?
    En een paar keer geen vlees eten is ook niet verkeerd, volgens mij was Jezus ook vegetariër.
    Bouw een mooi feest in Compostella van de overgebleven pecunia.
    Tot weerziens!

• 17 Mei 2016 - 19:53

Bou :

Hoi Bob,
    Wat een ervaringen doe je zo op. Als een volleerde klimgeit kom je terug en is het Kopje van Bloemendaal
    geen uitdaging meer voor je.
    Al met al een hele prestatie die jullie leveren.
    Wij leven nog in de flow van Max Verstappen. Onderweg nog iets van gemerkt?
    Groetjes, Bou

• 18 Mei 2016 - 09:43

Piet Van Der Poel:

Hallo mannen
    Dit moet toch en geweldige ervaring zijn zo met z'n drieën deze pelgrimstocht fietsen,
    De ervaring die je opdoet, de contacten die je lecht, en dan niet te vergeten de conditie die je opbouwt.
    Jan je kan wel met ons mee gaan fietsen op woensdagavond en zondagochtend dit is na deze rit een peuleschilletje voor jou.
    Nog een laatste reukje en de klus is geklaard, gaan jullie daar dan nog een feestje bouwen,
    Of gelijk naar huis?
    Groetjes Piet en Margareth

• 18 Mei 2016 - 15:10

Ton Wieringa:

Ho Jan--en Bob

Wat zijn jullie snel gegaan--ga je terug ook met de fiets? is toch een makkie voor jullie ?
    Super goed wta jullie gedaan hebebn --een ervaring die ze je nooit meer kunnen afpakken...

sterkte met de laatste loodjes...

mvg

Ton Wieringa

• 18 Mei 2016 - 17:13

Lau De Ruijter:

Hallo Bob, Jan en Nico,

Ik begrijp dat jullie het einddoel naderen. Volgens google maps nog 292 km op de fiets, en zegt google maps , dat is nog 18 en een half uur fietsen. Dus onderweg kan je wel zingen "we zijn er bijna...." Als ik je uitgaven voor overnachting en eten bekijk en combineer met dikke benen, dan zijn de uitgaven voor wijn bier en sangria groter , of niet? Nog veel plezier in de laatste etappes en laat het goed tot je doordringen wat je doet!

Groeten, Lia en Lau

• 19 Mei 2016 - 15:22

Lies Nulkes:

Hallo beste fietsers
    Wat goed van jullie. Jullie zijn er bijna.
    Top hoor. Wat een prestatie zeg.
    Groetjes uit Noordwijkerhout, Lies

• 19 Mei 2016 - 19:57

Marcel En Annelies:

Hallo pap, Bob en Nico,

Het gaat lekker met jullie :-)) Goede en zware klimmen gehad maar jullie zijn er bijna!
    Geniet er nog van, blijf vooral veel wijn drinken (heerlijk) want jullie fietsen het er toch wel uit!! Succes nog en ik ben benieuwd naar jullie persoonlijke verhalen :-)

Liefs Marcel en Annelies